6 september 2010

Mitt första mattips!

Kryllar av bloggar som innehåller mattips det ena bättre en den andra så jag följer strömmen och ger mitt bästa. På hur man inte ska göra. Att upptas av den nya internetvärlden kan ge katastrofala följder som en nedbrunnen pojkväns lägenhet. Som tur är väckte luktsinnet mig ur dimman i sista sekunden. Tipset är att inte koka pasta eller laga någon mat överhuvudtaget och sedan sätta sig framför datorn med skallen full av bloggtankar. Man glömmer lätt var det var egentligen man gjorde från början. Pastan som var en viktig ingrediens i matlådan inför kvaltävlingen morgonen därpå hade gjort sitt. Var bara att öppna fönstren och vädra trots det bara var 6 grader ute. Kan däremot meddela att det tar en stund innan frisk luft tränger igenom doften av en bränd kastrull med något som kallas pasta i. Det luktar fortfarande.


6 kommentarer:

sam sa...

Hur är det möjligt?!?!

Malin-Charlotta sa...

Ja,du Sam. Bara att konstatera att på 2 dagar har bloggvärlden redan tagit över mitt liv. Hoppas dock att kunna förbättra mina matkunskaper. Samtidigt som jag bloggar ;-)

sam sa...

Fasen Malin! Matlagningen är bland det bästa som finns! Experimentera och prova sig fram, inte bränna maten. Smakar ju prutt! Bättre matbloggning nu!

Malin-Charlotta sa...

Måste ju börja någonstans ;-) Men var så säker, det kommer att ske en klar kvalitetshöjning på mina Mattips framöver. Och då kommer du inte klara dig utan dom ..

DjHawkeye sa...

Men de blev gott till slut :-)

Malin-Charlotta sa...

...och du hade stenkoll hur man gör rent en sönderbränd kastrull..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...