27 september 2010

Plankan. Försök nr 1.

Jag kunde inte låta bli är jag kom till gymmet sent ikväll efter ha kört Håkan till Arlanda. Det är fantastiskt mäktigt att känna kroppen arbeta i en uthållighetsposition. Det tog inte lång stund förens benen började skaka för att sedan sprida den lilla jordbävningen vidare till överkroppen. Jag försökte slappna av och hitta en vila i positionen men sen kom mjölksyran sakta krypandes och det började spänna tufft i magen. Kinderna blev heta och jag kämpade med att hålla svanken och rumpan i rätt läge.  Lite till och lite till, tänkte jag och försökte inte att titta på klockan. Tillslut kom spänningarna och samarbetet var över för den här gången och jag föll ihop som en tung sten på mattan.

Jag är otroligt nöjd med min tid då jag aldrig trodde jag skulle klara över två minuter. Belönade mig själv med färsk ugnsbakad lax på saltbädd med avokadoröra. Underbart gott!


Sluttid plankan: 3:21 minuter

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...