8 september 2010

Smärtsamma triceps

Ständig hunger och en frusen kropp är vad jag har levt med idag. Nya rehabövningar gav kroppen något att bita i under gårdagens pass vilket innebär: En stentuff träningsvärk i triceps och latissimus doris. Blir att göra en omläggning av veckans upplägg eftersom jag inte tror på att träna med kraftig träningsvärk. Det är förbluffande hur kroppen reagerar genom att bara röra sig på ett nytt sätt utan påtagliga vikter vilket var rekommendationen från kiropraktorn. Är glad jag lyssnade på hans instruktioner för om viktdjävulen hade tagit över hade jag med all säkerhet varit orörlig i armarna idag.

Detta med att jag fryser vid muskelvärk har jag inte hört någon annan uppleva. Erfarenheter på detta ämne tas tacksamt emot!

Nu blir det lite lätt löpning för att få igång blodcirkulationen i kroppen, en lång dusch (å vad jag vill ha ett badkar) och sedan en två rätters middag med pojkvännen Håkan. Det blir min femte och sista måltid för dagen. Recept kommer!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...