15 september 2010

Med solsken i sinnet

Vissa dagar finns leendet redan där innan ögonen sett dagsljuset. En dag då kroppen vaknar självmant av energin som bara längtar av att få ta sig an de kommande timmarna. Då för lite sömn inte är av betydelse och det känns som om det sitter små raketer under fötterna. Det är 9 grader i luften och en lätt höstvind blåser i ansiktet men det upplevs som en varm sommardag. Ögonen ser moln som bildar häpnadsväckande mönster istället för att se deras egentliga uppdrag: Att skymma solen. När regnet sedan plötsligt öser ner är det som om det aldrig nuddar kroppen.

Idag var mina sinnen resultatet från gårdagens goda samarbete mellan kropp och själ. När vi tar oss fram till våra mål oavsett om de är stora eller små, ger det näring till vår vardag. Det är livskvalitet.


3 kommentarer:

Anita sa...

Text och bild passar verkligen ihop!
Kramis

Anonym sa...

Vad fint du skriver vännen :-)

Malin-Charlotta sa...

Fotot till ett inlägg betyder lika mycket som bokstäverna om ni frågar mig. Bilden tog jag imorse när texten till inlägget formaterades i huvudet.

Har så mycket jag vill skriva om nu så att jag skulle kunna publicera ett inlägg varje dag i en månad framåt utan att behöva tänka.

Tusen Tack för ni läser!

Solskenskramar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...