27 september 2010

Utmaningar

Fastnat för detta med att testa uthålligheten. I lördags gjorde jag jägarvilan för första gången och det som jag finner intressant med såna här typer av övningar är vad som sker med hjärnan när tröttheten kommer. Hur länge man kan pressa sig trots att musklerna inte orkar? Hur man flyttar tankeverksamheten från det som smärtar? Detta unika samarbete som jag vill lära mig så mycket mer om!
Så nu hoppar jag på plankan och efter ha googlat lite på ämnet ska jag nog inte ha några stora förhoppningar. Har aldrig varit särskilt stark i magen eller korsryggen men är däremot är galet envis. Så vi får väl se om jag lyckas att samarbeta med mig själv. Alltid finns det något att lära genom sin träning, det handlar långt ifrån om enbart resultat och rekord.

För er som vill se vad plankan är, leder jag er till en av mina favorit bloggar. Övning sex i hennes kapitel om Core.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...