12 september 2010

Tankar om mode och överflöd

Jag är oerhört svag för kläder och mode samtidigt som det finns en hård regel i mitt shoppande. Inget nytt kommer in så länge inte något gammalt åker ut. Igår genomfördes en stor rensning och drygt 50 plagg rök ur min ägo och antalet kommer att ökas på antalet ytterligare under söndagen. Kläderna går till hjälporganisationer, till vänner och det som är trasigt eller urtvättat hamnar i soptunnan. Inför varje ny årstid blickar jag över vad som använts eller inte vilket varmt rekommenderas till alla att göra. Man går igenom olika färgperioder och stilar i takt med utvecklingen av sin personlighet. Konsten är att fånga var man befinner sig just nu och leva efter det. Kommer tillbaka till ämnet i fler inlägg framöver.
 
Hur som, att göra sig av med det som är gammalt, förbrukat och slösar på min energi är det viktiga i inlägget. Att skänka det till de som behöver det mycket bättre än jag. 


Mitt ordningssinne när jag gillar det. Kläderna hänger i färg.

2 kommentarer:

Anita sa...

Jag önskar jag kunde göra som du. Men nu är det så, att mina sparade kläder börjar åter att bli moderna.
Här döljer det sig ett stort MEN ....min kropp är annorlunda!!! kläderna passar inte så bra nu. Kanske kommer jag att röja, vem vet.
Återkommer i ärendet.
Kramis

Malin-Charlotta sa...

Frågan är om dina sparade kläder som nu igen har blivit moderna följer din personliga utveckling och verkligen känns så fantastiska som de gjorde förr? Att kroppen ändras är en naturlig gång och antingen gillar vi det eller inte. Man ska dock aldrig glömma att insidan även gör utsidan.

Kommer upp med ett fenomenalt boktips snart om att "Rensa Ur". Kanske kan det hjälpa dig och andra läsare om det nu behövs en knuff i baken.

Och Anita: Glöm inte att du är en fantastisk kvinna!!

Kram Malin-Charlotta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...