4 september 2010

Den perfekta uppladdningen!

Vad jag har väntat på den kommande morgondagen. Äntligen dags för min första bänkpresstävling sedan skadan i November 2009. Har haft siktet skarpt inställt på SM hela året och nu är det dags för mitt första försök till mitt mål. 50 kg i godkänt lyft är det som gäller för oss som tävlar i 48 kilos klassen. Överkroppen har fått vila från styrketräning i tre dagar och nu avslutas veckans uppladdning med ett härligt  löppass på 5 km för att blåsa ur lite överskottsenergi. Ville trycka till med ett personbästa för att få endorfinkicken till morgondagen och PB med 1:03 min och en sluttid på 25:45 känns mer än nöjsamt i kropp och själ.

Reflekterar över att under vägen fram till tävling finns en massa intressanta saker att upptäcka och erövra. Och nu när jag endast har 15 timmar till start längtar jag redan efter nästa mål. Och ännu mera efter vägen dit.

2 kommentarer:

Sofia Boström sa...

Lycka till idag (läs söndag) Kram

Malin-Charlotta sa...

Tack vännen! Det gick hela vägen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...