18 september 2010

Muskler är inte bara snygga

Vid såna här tillfällen är jag extra tacksam att jag styrketränar. På minde än två timmar flyttade jag och min blivande sambo Håkan hela mitt möbelinnehav till ett lager där de ska förvaras tills vi hittar en större lägenhet.
Vi hade ett mycket bra samarbete upp och ner för alla branta trappor och jag vill påpeka att Håkan är fenomenal på att packa för att optimera utrymmet i släpkärran.
Konsten att lyfta rätt för att undvika skador är något jag lärt mig under min rehabilitering. Det är fantastisk att känna hur man orkar ta i när en tung soffa ska ner från vindsvåningen till bottenplan. Musklerna pumpar upp till max och njuter av att få användas samtidigt som kinderna blossar lätt röda. Ett härligt och udda gympass blev det idag på min "lediga" träningshelg.

Nu väntar en framtid som sambo. Det är kärlek i luften!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...