3 maj 2012

Oj oj oj vilken glädje


Ni som följt mig här vet jag varit skadad sedan mitten på Augusti 2011 och därför inte kunnat tagit ett löpsteg.

Idag var det äntligen dags att testa eftersom jag ska in och undersöka mitt ben i nästa vecka och vi måste se om vad som fungerar. Och vilken lycka! Två kilometer ren glädje i långsamt tempo för att lyssna på kroppen. Kanske är det dags nu, kanske inte. Imorgon kommer benet säga ja eller nej.

Sträcka: 2 kilometer
Medelpuls: 135 = 74 %

Efteråt utnyttjade jag glädjeyran med att toppa 200 armhävningar 8 à´25

20 kommentarer:

Trillingnöten sa...

Jag håller alla tummar jag har inför imorgon!! :) Kärlek till dig och din lycka!

StepUp 2 Fitness sa...

Så glad för din skull! Jag har också en knäskada som hindrar mig från löpning :( Håller tummarna att allt går väl imorgon! Kram!

Anonym sa...

Åh jag glädjs så med dig och håller alla tummar jag äger att det känns bra imorgon!

LinaTriathlet sa...

ÅH vilket härligt inlägg att läsa! Så glad för dina löpsteg! Håller mina tummar för dig imorn! Kram!

Malin-Charlotta sa...

Tack fina, Trillis, för både kärlek & lycka!

Malin-Charlotta sa...

Åh dessa skador, Betty! Jag håller alla tummar, värken brukar komma dagen efter eller några timmar efter.

Jag håller också tummar, att du en dag kommer att springa igen! Kram till dig :)

Malin-Charlotta sa...

Tror att Anonym är Annie? Undrar varför det blir så...

Tack finfina du, vem du nu är :)

Malin-Charlotta sa...

Tack Lina! Törs man prova kliva ur sängen imorgon tro? Är lite stum i underbenet just nu, men har inte ont. Ska sova gott på saken och hoppas på det bästa imorgon :)

Åh tack underbara du. Hoppas din skada också nu fortsätter gå åt rätt håll!

Annie sa...

haha jo det är jag, verkar bli så när jag kommenterar från mobilen :S

Malin-Charlotta sa...

Haha! Då fick vi ordning på det! Kändes" som du, Annie! Nu håller vi tummarna! Natti natt, underbara du :)

ZtorZillen sa...

GRATTIS! :D Gör du armhävningar på tå? HUR lär man sig att göra så många på raken? Hur har d gjort?

Fia sa...

Hur har gått med benet?

Sv. Du har skrivit så många uppmuntrande kommentarer hos mig. Det uppskattas verkligen.
När de gäller crosstrainer så använder jag de ibland på gymmet. Men efter ett tag så känns det som att mina fötter somnar/domnar. Annars så gillar jag crosstrainer.

Viktkamp sa...

du är så jäkla grym så det inte är sant =)

Malin-Charlotta sa...

Tack Zillis! Jag svarar i din blogg, men kan säga här att jag fått stor hjälp av min duktiga kiropraktor Johan. För två år sedan kunde jag inte göra en enda korrekt. Föll igenom totalt!

Malin-Charlotta sa...

Det är så lite,Fia! Tycker om att läsa hos dig. Du är en kämpe! Rapport kommet imorgon om benet!

Malin-Charlotta sa...

Tack EMMA!! DU är också GRYM!

Karin - Fitness och Hälsa sa...

Vad härligt! Hoppas verkligen att du kan fortsätta med löpningen! Håller tummarna!

Och det var ju inte lite armhävningar du toppade det med! Kram

Malin-Charlotta sa...

Tack snälla, Karin! Jag håller också tummarna!

Karin sa...

Hurra! Jag vet hur det känns =) obeskrivligt... Hur har det gått?

kramis!

Malin-Charlotta sa...

Jag längtar till nästa gång, Karin! För det blir en nästa gång!! Lycka!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...