13 september 2010

Dubbla pass kräver sina måltider

Vaknade strax före fem av en hungrig och förbannad mage. Trots en rejäl frukost, ett mellanmål och tre middagar med variation av kyckling, fisk och pasta kändes kroppen helt tom. Ett tufft gympass på förmiddagen som ger mig en fin träningsvärk idag följt av en hård löpning 7 timmar senare hade satt tydliga spår under söndagen. Det var länge sedan jag körde dubbla pass så hade glömt hur påfrestande det är för matresurserna. Träning kräver mycket mat för framgång, det vet vi alla, men jag trodde nog att med min lilla kropp på 1.55 cm och knappa 45 kilo hade fått i sig tillräckligt. Tur man kan lära av sina misstag för att vara utsvulten och känna hur kroppen skriker efter mat är inget jag vill ge min kropp. Bättre att äta lite för mycket en träningsdag som denna och med det ge kroppen ett positivt minne till nästa gång.

Jag har ätit som en häst hela dagen och kommer sluta som en elefant eftersom jag är hungrig igen. Ikväll blir det min absoluta favoriträtt i alla dess olika varianter. Lax. Räkna med att ett underbart gott recept kommer upp!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...