19 mars 2012

Här har ni min dröm - min livsuppgift

Jag var på väg i höstas, men då ville livet att jag skulle vänta. Den här drömmen, som är nummer 13 & 14 på min mål-lista, har krävt mycket eftertanke och planering eftersom jag har en bakgrund i sjukdomen stressrelaterat utmattningssyndrom med kraftig värkproblematik. Det är inte genomförbart utan att veta jag har personer med mig på vägen som jag kan be om hjälp och jag får heller inte sakna minsta tilltro till mig själv och min förmåga. Jag måste vara hundra procent säker på min kapacitet och hundra procent säker på att jag kan säga Nej i situationer som kräver ett Nej. Jag måste kunna organisera, planera och utföra mitt liv disciplinerat. För att kunna genomföra min dröm, måste jag veta hur jag ska leda mig själv. Jag måste lyssna till min inre kärna, ta hand om min kropp psykiskt och fysiskt samt bejaka mitt hjärtas längtan för att kunna utöva det arbete som väntar. Med glädjen, själen och livet alldeles intill mig. 

Jag är numera egen företagare som:
Malin-Charlotta Rudin 
Vägledare 
 för kropp & själ


fortsättning följer ...

28 kommentarer:

Anna sa...

Waaaao!!!! Grattis!!! Önskar dig all världens lycka till!!!!

Malin-Charlotta sa...

Tack fina Anna! Jag är bara så lycklig ..!!!!!

Trillingnöten sa...

Fy sjutton vad kul vännen!!Det är ju helt perfekt för dig ska du veta :) Detta kommer att bli riktigt, riktigt bra. Det känner jag :) Stort jättegrattis (kan man säga så? haha)!!!!!

Malin-Charlotta sa...

Haha! Ja, det klart man kan, finaste Trillis!! I min värld finns inget rätt eller fel, du vet:) Tusen Tack!

Kunde knappt hålla mig från att berätta när vi maila igår och idag.... Men ville vänta till papperna kom och det gjorde dom idag. LYCKA!!

Linn sa...

Magkänslan svek mig inte. Du anar inte hur stolt, glad och inspirerad jag blir!! Wow! Vilken spännande resa du påbörjat... Du har mitt fulla stöd om jag någonsin skulle kunna hjälpa dig på något sätt <3

Malin-Charlotta sa...

Min kära Linn! Du vet väl att du redan har en stor del i detta och jag bara väntar på kunna ge tillbaka?

När tiden är rätt kommer jag göra det, av hela mitt lyckliga hjärta.

Tack för att du finns <3

Annie sa...

Oj vad underbart för dig! Det passar dig som handen i handsken (i alla fall den jag lärt känna genom bloggen)! Stort stort grattis och många kramar!

Malin-Charlotta sa...

Tack fina Annie! Jag ÄR bloggen så jag har ambitionen att vara den jag ÄR i mitt yrke. Nu börjar en ny resa!

Många varma kramar till dig!

Malin sa...

Vad häftigt!! Wow!
Stort grattis!! Det kommer bli super!!
Nyfiken på att höra mer.

Malin-Charlotta sa...

Tack härliga Malin! Det kommer mera snart, jag lovar!

Kramar till tusen!!

LinaTriathlet sa...

Åh Stort Grattis!!

Tror du kommer bli den bästa vägledaren!! Vad KUL och Spännande!! :)

Malin-Charlotta sa...

Tack Lina! Alltid lika vänlig och positiv! Nu börjar nästa resa :) Kram o ta hand om dig, vännen.

klara sa...

Åh vad roligt att läsa detta Malin. Jag önskar dig all lycka till och tror att detta kommer passa dig pefekt :)

Anonym sa...

Åh, grattis! Så roligt – och inspirerande! Tänker själv i samma banor ;) Sofia från träningslärakursen

ZtorZillen sa...

GRATTIS! Vilken lycka! Lycka till nu, vännen!

Trillingnöten sa...

Malin, Malin, Malin. Vad ska jag säga? Mer än TACK för ditt fina, fina, underbara kort och den omtänksamma presenten! Jag har aldrig varit med om maken! Jag blev så glad att jag fällde en tår igår när jag fann ditt fina kort. Du vet inte hur mycket din omtanke betyder för mig vännen! Omtanke föder omtanke och jag hoppas att jag en dag kan göra något sådant för en annan medmänniska :) Pay it forward du vet. Tack!!! Jag kommer aldrig att glömma detta... <3

Malin-Charlotta sa...

Tack min Klara! Jag är på väg nu och vart det slutar är ingen som vet!

Malin-Charlotta sa...

Åh Sofia! Det måste vi prata mer om !!!! Tack snälla, för du tittade in!

Malin-Charlotta sa...

Ja, vilken lycka ZtorZillen. Jag har fortfarande inte fattat riktigt....

Tack vännen <3

Malin-Charlotta sa...

Trillis, Trillis & Trillis. Det var från en medmänniska till en annan, helt utan förbehåll och krav.

Så glad att DU blev så lycklig. Jag gjorde det hjärtat sa till mig från allra första stund då "det berörde. Kunde inte motstå helt enkelt. Och tänk så bra det blir, när vi handlar efter det som hjärtat viskar till oss.

Stor Kram & massa Kärlek <3

Anonym sa...

Absolut! Det kommer få ta sin lilla tid, men det är väl så med det mesta som ska växa upp ;) ///Sofia

P.S. Jag brukar allt titta in och se vad du har för dig ;)

Malin-Charlotta sa...

Precis Sofia, när tiden är rätt kommer allt falla på plats, då hjälper livet till på något magiskt vis. Bara det att du är och nosar på ämnet tycker jag dock är oerhört spännande.

Så du smyger in här, det uppskattas! Det blandas hej vilt mellan inläggen som du säkert märkt, allt ifrån personlig utveckling, styrkeövningar och lite ny klippta luggar ;)

Hoppas plugget går bra! Hörs "därinne" snart igen önskar jag!

Karin - Fitness och Hälsa sa...

Vad roligt! Stort grattis! Ska bli spännande att följa din "resa" som egen företagare!

Matilda sa...

Hela världen vet det redan, men ja det tåls att upprepas:

MALIN ÄR VÄRLDENS BÄSTA MALIN!

Malin-Charlotta sa...

Tack Karin! Härligt du vill " följa med" på resan!!
Vårkram!

Malin-Charlotta sa...

Matilda! Matilda! Så kärleksfull att det räcker flera varv runt jorden <3 Oj vad jag längtar tills vi ses!!!!!!

Karin sa...

Nu ska vi se om det blir någon kommentar, för senast kunde jag inte klicka på "kommentarer".
Iaf så är du grym och det passar verkligen dig!

Malin-Charlotta sa...

Tusen tack Karin!! Det värmer!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...