7 oktober 2010

Proteinpulver för laktosintoleranta/känsliga

Efter ha testat många olika sorter har jag äntligen hittat ett vassleprotein som fungerade. Min mage är oerhört känslig då jag även dras med en besvärlig magkatarr så det är ett väldigt pusslande för att få ihop allt som kroppen behöver. Att träna hårt innebär mycket mat och så även tillskott om man önskar. Har nu under tre månader haft uppehåll med tillskott av protein men har under senaste tiden känt jag behöver hjälp med lite snabbare återhämting och tillväxt.
Whey-100 har mycket liten laktos halt vilket gör att jag kan inta det utan att få någon reaktion i magen. Klicka på bilden och bli länkad för att läsa mer om produkten och beställa den.

4 kommentarer:

Anita sa...

Kommer just hem från ett träningspass som innehöll styrka, cykling, trampaskin o simning. Ökade vikterna lite idag och blev då lite svett!!Skön fm, nu kan jag unna mig lite ikväll framför TV. En undran, tror du att jag behöver något innan passet eftersom jag inte hinner med något vettigt innan jag går dit. En kopp kaffe är allt och jag förstår att det inte är bra.Äter gröt när jag kommer hem. Som du vet vill jag inte bara få lite muskler utan även få bort fett

Malin-Charlotta sa...

Du måste äta om du ska träna! Det är regel nummer ett, annars bryter du bara ner systemet. Du kommer automatiskt gå ner i vikt eftersom du ökar förbränningen, sedan kan kan träna å olika sätt för att nå olika mål. Men först och främst, du ska ha mat i magen om du ska köra såna pass, enda gången du kan motionera på tom mage är direkt på morgonen genom en promenad tex med dina stavar. PÅ morgonen är den stund på dagen man har högst förbränning. Med du MÅSTE äta efteråt då! Kan hjälpa dig med lämplig kost. Fundera ut vad du vill uppnå med din träning, så ska vi titta på det! Och jättebra jobbat!

Kram Kärmor!

Anita sa...

Fastare kropp och mindre bukfett.

Malin-Charlotta sa...

Inga problem! Finns många enkla saker man kan ändra på i vardagen som hjälper till alldeles gratis. Vad du kan börja med är att se över dina matvanor, tex hur många ggr om dagen du äter och vad du äter. Hur många gånger i veckan du har ambitionen att vara på gymmet (realistiskt) och hur dina vanor med promenadstavarna ser ut som är ett jättebra komplement till att nå ditt mål. Du kan maila mig om du vill

malin.charlotta@hotmail.se

Kramis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...