24 oktober 2010

Handledsskydd nästa!

Under gårdagens träningsläger med bl a EM mästarinnan i bänkpress Sandra Lönn som instruktör, fick jag lära mig en hel del vettiga saker om utrustning. Jag tränar och tävlar helt utan bänkpresströja, bälte och lindor, dvs rå bänkpress eller klassisk bänkpress som det heter. Varför kommer jag att återkomma till i ett senare inlägg. Hur som, testade bälte och handlindor igår. Handlindorna är till för att stabilisera och förebygga för skador, det är enorma påfrestningar som sker på den tunna leden vid exempelvis bänkning. Det kändes mycket säkrare och stadigare under min träning, så det är ett inköp jag kommer att göra redan i veckan.

Mätte mina handleder nu på söndagsmorgonen för skojs skull. De är 13 cm i omfång. För att ni ska få en referens hur mini dom är, så mätte jag ett värmeljus av mått standard. Det mäter 12 centimeter runt....

De här lindorna hittade jag på Gymgrossisten,. De hade fått bra betyg, det är verkligen inte lätt att välja i djungeln "träningsgrejor" när man är ny i utrustningsbranschen.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...