16 oktober 2010

Armhävningar. Försök 2

Jag hade inte ens tänkt slå något rekord idag. På schemat stod ett funktionspass med övningar jag fått av kiropraktorn Johan. Värmde upp med 30 x 2 i armhävningar och kände mig faktiskt lite seg i kroppen. Är ingen "morgontränare" så brukar inte träna med endast frukost i kroppen, men nu var eftermiddagen vigd åt kvalitetstid med pojkvännen.
När passet var klart, avslutade jag med armhävningar. Har inte kört den övningen på sex dagar pga av en tillfällig ansträngning i tricepsmuskeln. Kände mig stark och när jag kom upp på 30 var jag inte ens trött. Trycker på några till och slår mitt gamla rekord sen två veckor tillbaka med 7 st. Ett oväntat men glatt överraskande slut på mitt funktionpass.

Mitt slutresultat: 42 st

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...