11 oktober 2010

Nytt PB på 5 km! Med karta & statistik!

Löpningen går framåt med stormsteg. Med Håkan på sin cykel bredvid, uppmuntrande och positiv, gick det fjäderlätt att springa idag. Han varande mig dock efter första kilometern att tempot var lite i högsta laget, men jag kände mig stark i kroppen. Jag frågade inte en enda gång efter en mellantid, bara lät benen röra sig och hitta rätt tempo. Blickade mot en underbart vacker himmel som skiftade i ljusrosa och ljusblått. Andades in den friska höstdoften av löv och jord. Såg änderna simma i Hemfjärden och mötte människors leende på vägen. Jag njöt i fulla drag. Och slog mitt gamla rekord med 34 sekunder.

Sluttid: 23:50

2 kommentarer:

Anita sa...

Glömde säga grattis till PB.

Malin-Charlotta sa...

Tack! Håkan är en klippa till PT!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...