18 oktober 2010

"ANTI TRAFFICKING DAY" IDAG.

Jag vill att ni stannar upp en stund och läser detta. Eller framförallt lyssnar. I fredags gick programmet Brunchrapporten på P3 och en dokumentär hade gjorts om den fruktansvärda människohandel som förekommer dagligen över hela världen. Reportern åker till Köpenhamn för att besöka de som utsatts för Trafficking. Hon berättar en makaber historia om en flicka som vid 8 års ålder blir tillfångatagen av tre poliser, inlåst i flera veckor och våldtagen om och om igen. När hon spricker hämtar de en läkare som syr ihop henne, så att de kan fortsätta tortyren. 

En flicka förlorade sin mamma och pappan blir ensam kvar med sin dotter, vilket innebär han kastar ut henne. Eller rättare sagt säljer sin dotter. Efter en tid träffar hon en man som lovar att ge henne ett nytt hem i Sverige med utbildning och trygghet. Hon litar på honom. Resten av den tragiska historien får ni lyssna på via min länk. 

Jag vill att ni stannar upp i er vardag, tar ca 30 minuter och lyssnar på programmet. Det är anti trafficking day idag. Tänk på dom som har förlorat sina liv som sexslavar. Själv ville jag bara sätta mig i bilen och hämta hem flickorna från Köpenhamn.

Lyssna här.  Det börjar ca 16 minuter in och pågår i en halvtimme.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...