10 oktober 2010

Av motgångar blir man stark

Vaknar upp med över 10 timmars sömn i bagaget och känner mig som en ny människa efter gårdagens besvikelse. Har sällan känt sådan motovation till att träna och se över samtliga vanor för att komma på vad jag kan förbättra. Jag reflekterar över ett råd jag hörde från en intervju med Therese Alshammar, en av mina stora förebilder. Det löd i stil med :  Vägen till målet ska vara lika rolig som målet i sig. Om inte roligare.

Precis så är det för mig. Jag sa igår att tävling bara är en bonus. Vägen fram till tävling är för mig inspirerande, lärorik och fylld med glädje. Nu vill jag bara bita tag i vikterna och nya utmaningar, faktum var att direkt efter tävlingen igår for jag hem och åt, sedan vidare till gymmet. Körde ett riktigt bra pass och det känns fint i kroppen idag. Visst frestar det på mentalt att delta i tävling och att vila resten av dagen är att föredra, men med massa adrenalin kvar i kroppen gav det mig lugn och ro i kropp och själ efteråt. Summan av det är att träning är så individuell, att det inte är alltid rätt att följa de regler och normer som finns gällande träning/upplägg m.m. Man får helt enkelt göra det som känns bäst för en själv. 



Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...