12 oktober 2010

PB i bänken idag efter lördagens förlust!

Revanschsugen? JA! ..vad jag längtat efter att få bänka igen efter lördagens teknikmiss. Håkan var på sitt lite retsamma humör och faktum var att idag hjälpte det, brukar bara småle lite åt hans försök att göra mig förbannad och taggad. Idag stod det tunga passet på schemat och jag ville försöka mig på ett personbästa med hjälp av det adrenalinöverskott jag hade i kroppen. Till en början testade jag lite teknik ändring för att få koll på vad som inte stämde under DM och bara genom att ändra lite på fötternas vinkel gjorde att lyftet blev mycket stadigare. En helt ny känsla! Bilder på den förändringen kommer upp till helgen när vi kör nästa pass. Så summan av kvällen är att både Håkan och jag tog PB, han i hantelpress och jag med min fina serie på 50 kg. Och hälen? Ja, den har numera fått plåster.

Resultat: 50 kg x 2 reps x 3 set

6 kommentarer:

Anita sa...

Jar har ingen träningsvärk trots att jag har höjt vikterna 10 kg. Men jag är noga med att töja ut mina små muskler efteråt. Hittade igår en danskavaljer som gav mig en riktigt kick och jag han. Mitt hår blev blött och dansen var "ganska så vågad". Men det finns ju hårtorkar på stället...
Vi lever bara engång, eller hur. Gillar man att dansa så, go for it!

Malin-Charlotta sa...

Haha! Jag blir alldeles glad i hjärtat när jag läser om din dans! Fortsätt att njut!
Du håller i träningen, det gillar vi. Hur många ggr i veckan kör du nu?

Kram härliga kärmor!

Anita sa...

Jag kör styrka 2 ggr/veckan, går 6 dagar/veckan, gymnastik 1/vecka om det funkar, simning 1/veckan när det passar, gillesdanser när jag känner för det o styrdans när orkestern passar. Tur man är pensionär!
Försöker att ha en vilodag. Tänker lägga in ett styrkepass till om en vecka. Är det OK. Just nu är mitt pass STÄDNING, phuu.......

Malin-Charlotta sa...

Oj, jag tänkte just det. När vilar du? ...men styrka tre dagar i veckan är ett bra mål, vilka muskelgrupper kör du på samma pass?

Dans och promenad är ju en mer förbrännande träning så jag tycker att du fått en bra helhet under din träningsvecka. Samt att det verkar byggas på mycket glädje!

Anita sa...

Armar både "hit o dit", mage, rygg o ben utan press. värmer upp med cykling och slutar med stepp/arm maskinen.
Gör alla övningar 1/15.
Det var bränningsmotionen "gillesdanser" som jag blev sne på i kväll. Jag gick hem för jag förstod att jag inte skulle kunna hålla tyst. Jag har ju själv haft grupper i olika dansformer/gympa.Då tror man ju att man kan "allt mycket bättre.

Malin-Charlotta sa...

Armar hit & dit låter spännande.. Menar du att du kör 1 gång a 1 gånger på en övning? Förstod inte riktigt.

Vet hur det är, med att vilja veta bäst. Hoppas du hittar ett pass som du trivs bättre med!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...