23 oktober 2010

Träningsläger och Föreläsning= rena energipåfyllningen!

Dagen har tillbringats på ÖKK där Sandra Lönn, Europamästare i bänkpress 2010 och Ove Letho, Världsmästare i SL 2006, gästade med föreläsning och träning. Jag hade bestämt mig för att inte delta fysiskt på träningen pga stressade muskler, men när jag kom dit och insåg jag vilken ovärderlig chans det var att få hjälp med teknik och tips i bänkpressen. Efter ha talat om läget för Sandra vilket gjorde hon mötte mig med stor ödmjukhet, så jag knalla iväg och bytte om.

Passet blev kanon med mycket tekniksnack och vi testade att göra olika ändringar för att förbättra och stabilisera mina lyft. Efteråt var jag lyrisk och detta var precis vad jag behövde för att återfå min motivation. Sandra har en mycket inspirerande personlighet, hon är lättsam och lyhörd. Hoppas att få träffa henne fler gånger!

Sammantaget har det varit en kalasdag, Josephine och Miia är två av många härliga personer som var med på framtidslägret. Alla med glatt humör och fulla av träningsglädje. En riktigt energipåfyllning till en kropp och själ som har mått mycket bra av flera dagars vila och återhämtning.


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...