14 oktober 2010

Jägarvila. Försök nr 2

Det är tre veckor sen jag testade jägarvila för första gången, så efter att ha jobbat på bra med löpningen och min funktionella benträning, tyckte jag det var det dags att förbättra mitt PB. Det blev uppvärmning med lätta benböj på fri stång och 12 x 3 set med utfall utan vikter. Det är två av de övningar som jag kör för att förstärka ländryggen. Viktigaste momentet i båda övningarna är att orka hålla ryggen rak, dvs inte tappa och börja svanka.

Åter till dagens Jägarvila. Den orsakade jordbävning i mina lår efter drygt 3 minuter, de skakade så att jag trodde de skulle falla isär. Jag flyttar blicken runt i rummet för att fokusera på något annat och då inträffar det märkliga. Det är som känseln för ett tiotal sekunder försvinner i benen och jag känner verkligen ingenting. När den sedan kommer tillbaka är det slut på energi och jag faller ihop på mattan. Väldigt, väldigt nöjd!

Sluttid: 4:26

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...