13 oktober 2010

Behandling av potentiell tennisarmbåge

Hade bokat besök hos min kiropraktor Johan idag. Har inte fått ordning på smärtan i höger armbåge eller anconeus för att vara exakt , så idag gick vi på med tuff behandling som b la går ut på att tillsätta syre i muskler och fästen. Någon som testat? Jag har genom åren skaffat mig ganska hög smärtgräns, men detta har jag svårt att sätta ord på. Det var liknade den där känslan " det gör fruktansvärt ont men ändå så skönt". Jag spände ögonen i Johan och sa: Det är tur jag vet, att du vet, vad du gör! Då log han bakom sitt bekymrade ansikte. Johan är en otroligt duktig kiropraktor.

Efter behandlingen känner man sig som tåget kört över och man har klarat sig undan med diverse skador, stressen försvinner, pulsen går ner och man vill bara sova. Och det gör ont.

Tyvärr hittade han även en överansträngd del av triceps, det sk inre huvudet (närmast armbågen), så ingen träning på en vecka på just den muskeln. Nu blir det massage 20 minuter om dagen samt en övning jag fått. Ju ondare det gör när du övar, desto bättre, sa han och släppte iväg mig genom dörren. Undrar vad hjärnan kommer säga om det? Den som med åren lärt sig bromsa när det smärtar på.

Se tennisarmbåge

4 kommentarer:

Anita sa...

Oj, oj men hoppas att det blir OK till november. Håller med om att förr gällde, när du får ont lägg av. Jag tror fortfarande på det. Intressant att se om det är fel.

Anita sa...

Nu är jag arg, varför sätter de in ledare som inte vet hur man leder. Jag gick hem......arg som ett bi och ingen motion. Naturligtvis gjorde de sitt bästa men jag fick inte ut något av det. Så var det sagt och jag får motionera ögonen framför TV.

Malin-Charlotta sa...

Men! Vad var det för pass du var på? Berätta!!

Anita sa...

Se svar under inlägg "PB i bänkpress...."

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...