11 oktober 2010

Överfallsalarm införskaffat

Idag gick polisen ut på radion och varnade kvinnor för att vistas utomhus när det blivit mörkt i Örebro pga de våldtäkter som varit. Det är första gången under mina 37 år som jag hör ett sådant meddelande.

När jag kom hem väntade Håkan med ett överfallsalarm han hade köpt till mig på lunchen. Underbara pojkvän! Det gör att jag känner mig lite tryggare, men jag kommer fortfarande inte att löpa ensam eller gå till affären efter mörkrets inbrott. Jag tänker på dom som är ensamma, som inte har någon att ta med sig när de ska ut och göra sina ärenden. De kanske inte ens har någon att ringa till och tala om när de är hemma och välbehållna? Inte någon att vända sig till när de är rädda. Vi måste hålla ihop, stötta varann och hjälpas åt när vi nu blir mer eller mindre inlåsta i våra hem. För det är tyvärr så samhället ser ut. Fyllt av rädsla från det många av oss fruktar allra mest i livet. Att bli våldtagen.

2 kommentarer:

Anita sa...

Jag är oxå rädd och förbannad över att en så sjuk människa ska gå fri ibland oss.
Det är tyvärr slut på överfallslarmen i sta´n och jag ska på konsert på fredagkväll, så det så. Jag har alltid blivit störd när någon annan ska bestämma vad jag får och inte får göra. Men denna gången är det skillnad!!!
Kramis

Malin-Charlotta sa...

Bara det faktum att larmen är slut är ett tecken på hur rädda alla kvinnor är :(

Var rädd om dig! Kramis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...