8 oktober 2010

PB 3.9 km på ren vilja

Hade verkligen ingen bra löpkväll. Benen kändes inte lika pigga som hjärnan och redan efter halva sträckan började det kännas i vaderna. Jag försökte fokusera om och tankarna började vandra in på varför jag så innerligt ville slå mitt förra rekord. Varför jag kunde jag inte bara ge mig ut i spåret och njuta av luften och friheten som jag gjorde sist? Så mens jag springer ökar adrenalinet och aggressiviteten över att jag är sån prestationsmänniska så jag glömmer bort att kroppen inte är på löphumör.

När jag kollar min sena mellantid, ca 4 minuter från mål, ser jag att jag ligger 20 sekunder före mitt PB. Jag biter ihop och pressar på sista raksträckan trots att jag nu känner tröttheten väldigt tydligt. Sista 200 m går på ren vilja och äntligen vid mål har jag föbättrat min tid med 28 sekunder. Vet inte riktigt hur det gick till, men det var definitivt tävlingsdjävulen som fick mig till det resultatet. Nu ska jag skippa pressa tider någon vecka, köra lite intervall och nya längre sträckor. För att lägga prestationen åt sidan ett tag.

Sluttid: 18:26 minuter

                                          
                                             En härlig höstbild från min löpsträcka

2 kommentarer:

Anita sa...

Klokt beslut! Njut av dina fina naturintryck som du får under löpningen. Hinner du verkligen se dem alla? Ja, det var igentligen en dum fråga eftersom ger dina bloggare så många fina bilder tagna och upplevda av dig.
Tjingeling ska nu gå hämta min bil från verkstaden, var ju på bilprovningen igår.!!!

Malin-Charlotta sa...

Tack, att fota är ett stort intresse. Nästa investering blir en riktig systemkamera. Finns till bra pris på Blocket.

Thingeling!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...