10 oktober 2010

Slut på ensamma löprundor

Det börjar blir höst och mörkret kommer fort om kvällen. Mörker gör att vi blir försiktigare med att vistas ensamma ute men på senare tid går man inte ens säker på dagen eller morgonen. Flera sexuella överfall har inträffat den senaste tiden och denna söndag var det med smärta man hörde på nyheterna att en 64-årig kvinna utsatts för en våldtäkt och en kvinna på 23 år utsatts för våldtäktsförsök. Listan kan göras lång på den senaste tidens fruktansvärda överfall.

Jag tänker inte längre gå till Ica och handla ensam, vilket för mig tar ca 7 minuter. Jag tänker heller inte löpa på kvällen utan sällskap. Inte promenera till gymmet som annars är en bra uppvärmning på 20 minuter. Hade till vintern tänkt sälja bilen för att spara pengar till min utbildning, men nu är jag väldigt tveksam. Blir att köpa ett överfallslarm i veckan och strukturera om rutiner. Hur har det egentligen blivit? Rädsla är ett ord jag hyser stor respekt för just nu.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...