3 oktober 2010

Personbästa på 3.9 km

Det var lördagkväll och det hade börjat bli skymma. Luften var full av höstdofter och asfalten kändes mjuk under mina fötter. Jag tänker på ingenting och kroppen jobbar alldeles på egen hand.. Lungorna känns som de ska orka hur mycket som helst och jag hittar det ultimata tempot. Magmusklerna värker till en början efter gårdagens mastodont träning men när kroppen har blivit tillräckligt varm avtar smärtan.
Löpningen går helt perfekt och jag njuter av min tomma tid jag längtat så efter. När jag tittar på pulsklockan vid mål har jag slagit mitt PB med 1:26 minuter på sträckan 3.9 kilometer. Överraskad och lycklig är två ord som får sammanfatta lördag kvällens löpning.

Sluttid: 18:55


                                                       Min söndagmorgon

 

4 kommentarer:

Anita sa...

Oj vad jag längtar ut till golfbanan när jag ser den fina bilden. Testade dansen igår och konstaterade att mitt bäcken och ben höll!!! nu är det bara styrketräning o golf som ska provas och se om kroppen håller. Håll tummarna, för denna sommar utan "allt" har varit ganska så tråkig, trots fint väder.

Malin-Charlotta sa...

Jag brukar säga det alltid finns någon form av rörelse man kan utföra. Fungerar inte en sak att utföra pga smärta, får man leta upp en ny. Tålamod och fantasi är två bra ord. Nu har vi framtiden att se fram emot och vi ska absolut hitta något som passar just dig.

Ha en finfin dag, kärmor!

Karin - FitnessochHälsa sa...

Låter som en helt underbar lördag kväll. Härligt att du slog PB!

Malin-Charlotta sa...

Hej Karin!

Det var verkligen en härlig kväll. Blev förvånad över min tid, men det var bara tacka och ta emot. Upplever att man inte tänker för mycket utan bara njuter av träningen, kommer också resultaten på löpande band.

Tack för du tittar in på min blogg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...