25 oktober 2010

Örebro stad 2010: 5000 meter löpning med sällskap

Startade träningsveckan med en 5 kilometers runda, Håkan var tryggt med som sällskap på cykel. Tyvärr är läget fortfarande skakat i Örebro efter de våldtäkter som varit under året vilket gör att jag inte kommer att löpa ensam efter mörkrets inbrott något mer. Det räcker gott med att promenera till bilen tidigt på morgonen, kan säga jag ser mig över axeln ett flertal gånger. Överfallsalarmet är med så fort jag går utanför dörren och många av mina väninnor gör likadant. Bara det faktum att larmen sålde slut i hela stan helgen efter två överfall för ett par veckor sedan, säger en hel del om den rädsla som nu byggts upp bland kvinnor i Örebro.

Ikväll kände mig fräsch och pigg i benen vilket gjorde jag löpte lite för optimistiskt mellan 2-4000 meter. Sista 500 meterna blev lite tunga så jag orkade aldrig med någon riktig spurt. Summan är ändå en nöjd och glad Malin med en lite mer frusen Håkan som troget trampade med på cykeln med endast 4 grader i den friska höstluften. Tack hjärtat, för du ställer upp så för mig och min träning!

Sluttid: 24:21

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...