16 oktober 2010

Laktosfri chockladpudding

Att vara laktosintolerant innebär begränsat frosseri i sötsaker. Nu har jag aldrig varit ett stort fans av bakverk men ibland är det frestande att efter en god middag avsluta med en färdig efterätt.

Efter mycket letande hittade jag något som liknar chokladpudding i en lagom stor portion och även Håkan som kan äta vad som helst, gillade smaken skarpt. Den finns även i en vaniljsmak, men får jag välja är choklad helt klart den som är godast. Tyvärr är den inte inköpt av alla butiker, men jag har hittat den på vissa av Willys och COOP affärer. Kostar runt 23-25 kronor för ett fyrpack. Jag skulle även rekommendera den till er som har lite känsliga magar, det ett mycket bra alternativ även om man inte är laktosintolerant!

Toppa med lite laktosfri grädde och eventuellt lite färsk frukt så blir efterrätten av den lyxigare varianten. Och framförallt mår magen prima.

Fler produkter från märket Alpro Soya

2 kommentarer:

Anita sa...

Tack för tipset, nu har jag något att bjuda på.Jag har hittat en affär som säljer bär i lösvikt, blåbär, hallon, björnbär. Det blir inte dyrare än att sköpa i ask. Men du kan blanda efter ditt tycke. Coop Nära nere vid mig har detta.

Malin-Charlotta sa...

Ååå, det såg vi med på COOP Österplan! Måste testa det!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...