27 februari 2011

Sluttränat med chins

Sorg i träningshjärtat. Min gamla axelskada hindrar mig från att göra en av mina absoluta favoritövningar. Jag har försökt med allt, vila, rehab, vila, rehab igen, ändrat vinklar på övningen, behandling osv. Trots att jag har tränat upp stabiliteten i mina skuldror genom olika övningar, jobbat upp en starkare baksida av axeln (rotatorkuffen) och en mycket bättre elasticitet och rörlighet, så håller inte axeln för denna övning. Under gårdagens pass avslutade jag med 10 x 2 på fri stång (dvs inte i maskin med hjälpvikt) och idag har det smärtat i onda partier runt axeln vilket ställer in dagens ryggpass som ersätts av ett benpass. Tyvärr är det nu slut på att lyxa till med chins, då jag tar beslutet att stryka det i mitt program. Jag tar inga risker att försämra funktionen av axeln.

                                     Favorit går upp i rök

3 kommentarer:

Matilda sa...

Jag sa ju det... Coldplay är awesome. I alla lägen, när man är ledsen, glad eller när man vill ha pepp <3
Och Fix You.. åh.



Redan nu ser jag framemot vår framtid vännen.

Karin - FitnessochHälsa sa...

Vad tråkigt! Men jag tror att du gör helt rätt som avstår från chins. Annars är ju risken att du förvärrar axeln.

Malin-Charlotta sa...

Hej Karin!
Man har lärt sig av sina misstag och tur är väl det. Synd bara på en sådan härlig övning, det är verkligen power i den! Men vem vet, i framtiden kanske det fungerar igen :-)

Matilda..Fix You.. finns inte ord för den låten!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...