15 februari 2011

Tips tas tacksamt emot!

Har tänkt på detta med att komma hem sent efter en full arbetsdag och de avklarade timmarna på gymmet. Klockan hinner lätt bli 20-20:30 innan jag är klar med dusch/matlagning och kan då slå mig ner i lugn och ro för att äta.

Jag måste få ordning på detta med matlagningen, energin finns inte alla dagar i veckan och stå vid spisen när dagen är slut, särskilt inte efter ett 2.5 timmars pass då magen skriker MAT så får dörrarna till gymmet har stängs. Jag har så klart min proteindrink och lite snabba kolhydrater till hands direkt, men maten måste ju på plats helst inom 1-1.5 timme.

Funderar på storkok ett par dagar i veckan och skulle bli väldigt tacksam för bra, nyttiga rätter som går och frysa in i portioner. Även snabblagade recept som passar efter ett träningspass tas emot, gärna lättsmält mat då jag äter sent på kvällen. 

Idag lagde jag proteinrik laxpasta, ett recept som jag hittat på min Blogg vän Karin. Gick supersnabbt och var oerhört enkelt. Jag tillsatte räkor för att lyxa till det ytterligare en aning. Tack för receptet Karin!

5 kommentarer:

Matilda sa...

Diverse olika soppor tycker jag aldrig sitter fel eller vegetarisk lasagne.Lasagne kan man ju dessutom frysa in... hur sopparna blir vet jag inte, skulle gissa på att de blir lite gryniga.

Annars olika grytor som du ordnar på din vilodag och sedan fryser in :)


Intervallerna var klenisar. Och du, man måste ju våga vara kaxig! I varje fall lite... får se hur mycket jag ångrar mig då det blir krig på nytt.

Karin sa...

Kul att du gillade laxpasta-rätten! Jag tycker att de flesta maträtter går att göra storkok av och frysa in.

Anita sa...

Ett förslag, be din Käraste fixa maten lite oftare. Tycker din Kärmor.

DjHawkeye sa...

Vem ska diska då ? :-)

Malin-Charlotta sa...

Tack för alla tips! Älskling, diskmaskinen tar ju hand om Gudrun... ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...