10 februari 2011

Bra tips till långa konditionspass!


Dags för veckans långkörning vilket innebär ca 70 minuters kondition efter ett rygg och biceps pass. Hur orkar jag träna drygt i nästan 2.5 timmar efter en heldag på jobbet undrar säkert någon? Jag äter. När klockan står på halv fem och min träning börjar har jag hunnit med fem mål. Det är den enkla nyckeln.

För att göra min kondition roligare körde jag först på löpbandet i 35 minuter sen flög jag över till spinningcykeln ( min nya kamrat) och cyklade i 25 minuter. Sedan tillbaka till löpbandet i 10 minuter. Tid och val av maskin fick väljas idag av vad som fanns ledigt, men man kan så klart variera ännu mer genom både rodd, skidmaskin, cross och vanlig cykel. Alternativen är många och mina 70 minuter som annars är en evighet om man ska stå på en och samma maskin, flög iväg genom att jag varierade konditionsträningen! Pulsklockan hjälpte mig att hålla bra intensitet mellan växlingarna. Ett hett tips till era långpass!

Intensitet: I pluszon: 52 minuter av 70 Medelpuls: 146 = 76 %

2 kommentarer:

Karin - FitnessochHälsa sa...

Oj, imponerande av ett så långt träningspass!!! Men jag håller med; förutsättningen för att man ska orka mycket träning är att man äter ordentligt hela tiden samt att man varierar sin träning. Smart där!

Malin-Charlotta sa...

Tack Karin!

Känslan efter ett sånt här pass är helt enorm, träningsglädjen ligger högt på skalan då! Och som jag skrev, man orkar om man äter ordentligt och tiden flyger fram om träningen varieras.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...