3 februari 2011

Mitt första blygsamma bänkpass

Jag blev borta lite längre än vad jag trodde ifrån bänkningen. Av flera orsaker. En vecka innan SM den 27 November 2010 kom diagnosen överansträngda fästen i axeln pga av för snabb muskeltillväxt kontra fäste. Ordinerad vila och rehabträning väntade. Motivationen och glädjen till bänkningen hade också försvunnit i samband med de skador som varit det senaste året. Prestationen hade ätit upp det som jag tyckte var det det roligaste jag visste.

Men så idag, full av energi och nytändning i träningen från en lång bänkvila och massa ny kunskap från min utbildning till Träningsinstruktör, testade jag pressen igen. Jag startade lågt, det är 10 veckor sedan jag låg på bänken vilket har lett till lite teknik försämring och tappad muskelstyrka. Men vad spelar det för roll när glädjen slog omkull allt vad vikter och prestation heter?

Min blygsamma serie:
30 kg x 6, 35 x6 37.5 x 6 x 3 set = endorfinkick

DSC01316

Aningen läskig är den allt, bänkpressen på Friskis & Svettis på Öster, då den är lite ranglig. Inget jag vill bänka tungt på direkt. Men den går till skillnad från många andra ställa i höjd, vilket jag anser är ett måste om man ska kunna bänka säkert. Bänken är också i ett bra “icke halt” skinn och höjden är ok.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...