6 februari 2011

Jag äter också pizza


Förfrågan kommer ofta hur mina matvanor ser ut. Visst tänker jag på vad jag äter och när jag äter vad vilket jag kommer att gå in på mer senare i veckan. Jag har inte enbart en träning att tänka på utan även en laktosintolerans och en kronisk magkatarr som spökar mer eller mindre.

Eftersom jag bygger muskler går min meny ut på att få i mig mer energi än vad jag gör av med. Jag räknar inte kalorier/proteiner/kolhydrater utan har ett överslag i huvudet på dagens intag. På en dag får jag i mig mellan 3500-4000 kalorier vilket min kropp också behöver för att orka träna hårt, jobba fysiskt och växa. (ju högre intensitet, ju mer mat) Jag äter nyttigt och allsidigt, men ibland kan jag också unna mig något extra. Som en pizza. Vi har turen att ha en pizzeria som bakar på dinkelmjöl i närheten vilket min magkatarr klarar av. Så, idag denna söndagkväll som är avslutningen på min semester slog jag på stort, precis som säkert många andra gör en helgdag.

2 kommentarer:

Karin - FitnessochHälsa sa...

Underbart att höra att också du kan unna dig att äta onyttigt ibland när du är sugen! Jag tror vi alla mår bra av att göra det då och då.

Malin-Charlotta sa...

Så sant, Karin, visst gör vi det! Och för att inte tala om hur underbart gott det är när man väl unnar sig...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...