8 februari 2011

Vätskebrist straffar återhämtningen

Blev en märklig natt. Vet faktiskt inte när jag upplevde sist att kroppen jobbade så på högvarv för att återhämta sig. Kroppen ville inte gå ner i värme efter min kraftiga temperaturhöjning vid min tröskelträning igårkväll, jag var varm som en kamin. Den skrek efter mer vatten, trots ordentligt med påfyllning under och efter passet. Det stack och knäppte i benen, kändes som jag fortfarande satt på spinningcykeln. Upp ur sängen, öppna fönstren och av med duntäcket. På med kranen i köksblandaren för att fylla flera glas med vatten mitt i natten. Hade helt klart underskattat mitt vätskeintag vilket gjorde att kroppen fick jobba extra tufft. Ett misstag jag inte kommer att göra igen.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...