27 februari 2012

En guldskatt för dina inre drömmar

" Han var fortfarande osäker på om han hade fattat rätt beslut. 
Men en sak tyckte han sig att förstå: 
Besluten var endast början på någonting. När man fattade ett beslut klev man in själva verket ned i en strid ström som förde en vidare till platser som man aldrig drömt om, den dag man träffade sitt val"

ALKEMISTEN
Paulo Coelho

Om du inte läst den, gör det. Du kommer finna flera ovärderliga och guldkantade skatter i den här boken. 
Det, kan förändra ditt liv.
Malin-Charlotta




10 kommentarer:

Trillingnöten sa...

Tack för tipset vännen :) Påbörjade denna bok för många, många år sen, men jag tror inte jag var redo för den så jag slutade. Nu är det nog en annan femma!

BillyPancho sa...

Mmm, det är en bra bok! Förövrigt gillar jag också precis som du Robin Sharma. Kom gärna med fler boktips, letar alltid efter bra böcker! =)

Imorse när jag hade svårt att sova läste jag Dalai Lama, "Lycka på jobbet". Klok gubbe de där!

Malin-Charlotta sa...

Kanske är det ett tecken, Trillis. Pröva får du se, du kommer inte att ångra dig.

Kram på dig!

Malin-Charlotta sa...

Hej & Välkommen Cykladen!

Fint jag kunde ge dig något, har en del i bokhyllan så ska absolut säga tipsa om jag finner något tänkvärt. Lustigt, jag köpte Dalai Lama också för ett par veckor sen, men har inte gripit tag om den än. Boken heter "Lycka" ! Har du läst den?

Tack för du tittade in, ses hos dig!

Malin sa...

Jag läste denna bok oxå för några år sedan, men tror definitivt den skulle ge mig mer nu. Den står hemma i bokhyllan så det blir nog repris på den. Dessvärre blir det lite dåligt med läsande när jag har mkt omkring mig. Stupar i säng på kvällarna och orkar oftast inte läsa.

Malin-Charlotta sa...

Jag läste den på två dagar, kunde inte sluta, så för mig var det" rätt tid". Hoppas det är så även för dig, Malin. Den har så mycket budskap i sig!

Ska bli spännande att höra när du tar tag i den igen :)

ZtorZillen sa...

Har säkert frågat förut, men är det du som fotograferar?

Malin-Charlotta sa...

Yes ZtorZillen. Det är jag som fotar :-) I love It!

BillyPancho sa...

Hej Malin-Charlotta, och tack för välkomnandet!

Nej, jag har tyvärr inte läst "Lycka!:
en handbok i konsten att leva". Om det är den du menar?

Jag läser "Lycka på jobbet -En handbok i konsten att finna mening i arbetet".

Men det är samma medförfattare Howard C. Cutler som det är på din(bygger mycket på intervjuer som gjorts med Dalai Lama).

Bland annat får man reda på att:

"Ändamålet med livet är lycka"

"Man kan nå lyckan genom att systematiskt öva sitt hjärta och sinne, genom att förändra sina attityder och sitt perspektiv.

Nyckeln till lycka ligger i händerna på oss själva".

Jag såg en intervju med Dalai Lama av Marc Levingood och insåg att där fanns det klokhet att ta del av, så sen har jag tagit reda på lite mer och hittills gillar jag det jag hittar. =) Men jag har inte följt honom så mycket än.

Malin-Charlotta sa...

Jag älskar det här:

"Man kan nå lyckan genom att systematiskt öva sitt hjärta och sinne, genom att förändra sina attityder och sitt perspektiv.

Tack så mycket! Hoppas vi kan dela fler klokheter!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...