29 februari 2012

Med hjälp av tankens kraft & alternativ behandling

Beslutsamt tänker jag inte elta runt mer i grytan genom det som sjukvården och deras väntetider erbjuder. För ungefär en månad sedan tröttnade jag på att stå i kö hit och dit (ect, ect) då jag är inne på månad sju nu i världen som skadad, så ringde upp min kiropraktor Johan på Ryggcenter som är mycket kompetent på idrottsskador och gav honom uppdraget att göra mig frisk i mitt underben i väntan på att utredningen ska ta fart på landstinget.

Han har hittat smärt punkter som jag inte hade en aning om fanns och behandlingen är väldigt smärtsam både fysiskt som psykiskt. När jag kommer hem är jag knappt kontaktbar och väldigt känslig för omvärlden. Tårar rinner och jag brottas med en kropp som känns fullkomligt tom. Men det viktigaste av allt är att jag känner en förbättring i benet, den första sedan det small. Jag tror på det här och det gör Johan också. Han är bara världens bästa kiropraktor som får mig att aldrig vilja ge upp.


En inre längtan att ta mig tillbaka gör att jag bestämmer mig för att behandlingen kommer att hjälpa. 
Och vi vet alla vad stark vår tankes kraft egentligen är 

12 kommentarer:

Linn sa...

Jag ryser när jag ser bilden. ÄKTA, genuin och härlig träningsglädje. Fantastiskt att du är påväg tillbaka. All styrka och kraft!!!

Annie sa...

Åh vad glad jag är för din skull att du har något att hoppas på och att du känner en förbättring! Håller mina tummar att det går vägen för dig!

Malin-Charlotta sa...

Tusen tack för den styrkan och den kraften, Linn. Den känns ända hit och tas emot med öppna armar!

Malin-Charlotta sa...

Tack, Annie, det gör jag också! Nu vill jag snart springa igen och cykla utan "rebabstämpel"!

Kram till Er!

klara sa...

Tanken kraft och tron på den hjälp man får är otroligt viktig. Den kan förflytta berg. Tyvärr är sjukvården så begränsad då de inte har så mycket övers för allternativa metoder, vilket jag tycker är väldigt synd.
Jga har aldrig varit till en kiropraktor men däremot en naprapat och han tog emot mig på ett sånt fint sätt som jag aldrig mött i den vanliga sjukvården.
Att man känner förtroende för den man vänder sig till är så otroligt viktigt. Jag blir glad att du hittat en sådan person. Håller alla tummar och tår för att det ska hjälpa dig <3

ZtorZillen sa...

Tankens kraft skall icke föraktas!

Malin-Charlotta sa...

Hej Klara! Jag hoppas det kommer mera av den alternativa vården i "sjukvården" i framtiden. Det är dyrt att gå privat. Fint att du har ett bra minne att luta dig emot, i form av en naprapat, såna minnen är så värdefulla den dagen vi behöver hjälp igen!

Och tack för dina tummar & tår, de värmer gott i hjärtat <3

Malin-Charlotta sa...

Hej fina ZtorZillen! Tankens kraft är den största kraften, om du frågar mig :-)

Karin - FitnessochHälsa sa...

Åh tankens kraft är ju så stark och du kommer att komma ur det här super stark. Helt klart. Förstår att det känns tungt, men du gör helt rätt i att tänka positivt!

Ulrika sa...

Åh vad härligt att du hittat ett sätt att ta tag i det på egen väg! :)

Jag har mötts av utmaningar på sistone som rör om i den mentala grytan o det är både skrämmande och positivt. Jag känner en lätt oro och ett obehag samtidigt som jag ser en chans att ändra på mitt sätt att fungera. Allt jag gått igenom med hälsan genom åren har gjort mig lite rädd senaste åren, så jag gärna vill ha superkoll och är väldigt noggrann med mycket i min vardag och jag orkar helt enkelt inte leva så längre. Tyvärr så måste man ibland ha en stor koll på saker själv när man är specialfall som få läkare har erfarenhet av och då är det svårt att släppa på kontrollbehov o.s.v. men jag ser ändå en chans nu att försöka styra om tillvaron och hitta en balans i att se till att allt sköts som det ska så jag inte utsätts eller utsätter mig för risker i onödan men samtidigt inte heller begränsar elle oroar mig i onödan vilket betyder väldigt mkt för livskvalitén.

Kram på dig! :)

Malin-Charlotta sa...

Tack för ditt fina pepp, Karin!

Malin-Charlotta sa...

En skrev att ordet kris även kan kallas förändring. Jag tyckte det var så bra, så tog med mig det i livet.

Jag hoppas på det bästa för dig, Ulrika och jag är helt övertygad om att det kommer att bli bra. Luta dig emot din tro och den kärlek du får av dina nära. Där har du mycket kraft att hämta. För att inte tala om den livskraft som finns inom dig.

Kram & sköt om dig

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...