14 januari 2011

Hjälpmedel mot sömnbesvär

Jag har legat mest hela eftermiddagen, helt slut efter behandling och tuff dom hos kiropraktorn. Införskaffat hudfärgade öronproppar från Apoteket, de är verkligen helt toppen och finns i tillräckligt små storlekar för en minitjej som jag. Det är som att falla in i en helt ny värld full av behaglig tysnad. Ögonmasken ska jag för första gången prova inatt då jag under de helger Håkans son Felix kommer på besök, sover i ett rum utan rullgardiner. Ljuset väcker mig alltid när det tränger in genom fönstret. Sist av allt så hjälper ett glas varm mjölk mig att kalla på John Blund. Imorgon hoppas jag vakna utvilad med en arm som värker lite mindre än idag. Under natten ska jag fylla på med nya friska tankar i lugn o ro.

2 kommentarer:

Anna sa...

Skönt att se att man inte är ensam som sover med öronproppar. Så skönt att plugga in dem när man går och lägger sig och stänga ute alla störande ljud. Det blir verkligen helt tyst. Känns nästan som man är i en egen liten värld när man ligger där och inte hör nått. Jag sover också mycket bättre när jag slipper blir störd av ljud. Fler borde verkligen testa öronproppar. Hur skönt som helst. Apotekets hudfärgade proppar i small fungerar perfekt för mig. Lagomt stora och och syns heller inte om man har dem på sig på uteställen.

Malin-Charlotta sa...

Hej och välkommen Anna!

Precis så upplever jag det också! Nästan en magisk känsla när ljudet "sakta försvinner" i takt med att öronproppen täpper till. Det blir en speciell underbar tystnad. Och de är som du skriver, perfekta att ha med sig på uteställen.

Har sovit så gott inatt, trots värk och kan verkligen även rekommendera "skygglappar" om man är ljuskänslig. Vaknade dock under morgonen och undrade varför det fortfarande var så mörkt...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...