25 januari 2011

Äntligen positiv kritik

Med dagar fyllda av prestationsångest lättade äntligen trycket på axlarna under tisdagens morgonlektion. Till uppgift var att instruera en övning för en kund med ca 9 personer inkl  lärare. Hade turen att få en tricepsövning ( tricepspress i dragmaskin) som jag kände mig väl bekant med. Syftet var att vi skulle få känna på det stresspåslag som blir när vi ska instruera inför grupp. Det är lätt att glömma bort viktiga hållpunkter och teknik när pulsen går upp!

Efteråt fick vi feedback från åskådare och lärare. Min ångest släppte när kritiken löd: Du ska vara precis som du är! Mjuk,tillmötesgående och med positiv energi. Tydliga och enkla instruktioner. Det var som att få en riktigt efterlängtad julklapp och inför provet på torsdag (är ju snart!!) känns det lite, lite lugnare. Stresspåslag kommer garanterat knacka på, men jag ska verkligen försöka att: Vara precis som jag är!

3 kommentarer:

Malin - body spirit soul sa...

Vilken härlig kritik!!:) Ta åt dej!

Anna-karin L sa...

Ja, visst är det häärligt när man får sån kritik, vet hur det kan kännas (har fått det en gång i höstas). Puss o Kram

Malin-Charlotta sa...

Hej Malin!

Det var väldigt bra feedback när man som mest behövde den! Nu är det bara att hålla tummarna imorgon inför tentan :-)

Halloj Anna-Karin!

Jag tar det med mig imorgon på provet, eller..tänker nog ta med mig det genom hela livet, oavsett hur det går på tentan!

Kramar!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...