8 januari 2011

Het alternativträning för er som ej gillar gym!

Är du trött på att springa på löpbandet med en kilometerklocka som verkar ha stannat? Eller sitta på en cykel och trampa med öronen tomma på musik? Då ska du följa med oss! Igår var min nya bästa kompis med ute på Club Ritz, när jag och en kär väninna flög runt på dansgolvet. Jag hade till uppgift att dokumentera och dementera för de som INTE anser att dansa är motion, därför hade jag med mig bästisen Polar pulsklocka. Jag vill dock tillägga att det inte räcker med att stå med ett glas vin i ena handen och se snygg ut med små dansande steg. Man måste räkna med att lockarna tonar ut sig under kvällen, en lätt svettrand letar sig nedför ryggraden och en rodnad på kinderna uppstår ovanför rougen för att nå ett bra resultat. Och..! för få optimal träning, drick endast vatten. Igår var vad jag skulle kalla det ett “medelpass” på dansgolvet där följande resultat uppmättes.
Dansstid: 2:20:55 ( endast en toapaus) Snittpuls: 133 Maxpuls: 163 Kaloriförbrukning: 795

DSC01032 DSC01030
Min outfit går ut på att dansa, som ni ser. Efter halvlek åker västen av (alltid). Det blir helt enkelt för varmt.
DSC01035 DSC01014

Min vackra danspartner Anna-Karin gör verkligen kvällen med mig. DJ är så klart min sambo Håkan som spelar vansinnigt bra musik, som alltid. Mina vita vinterskor fick av en händelse följa med igår vilket bidrog till att min outfit drog en del uppmärksamhet till sig. Jag hade streetskor med, men jag kom aldrig iväg för att byta. När väl musiken börjar kommer jag inte från dansgolvet.
En kvinna (av flera) kom fram igår och uttalade följande : Å vad härligt att se en sån glad människa som du och vilken underbar energi! Jag svarade: Tack, det är meningen att det ska smitta av sig. Om det gör dig glad har jag uppfyllt min uppgift här ikväll. För det är precis så det känns när jag dansar, när jag har fått människor att bjuda på sig själva och le är min kväll gjord! 

DSC01013
Atmosfären på club Ritz innan den fylls av dansande människor.

2 kommentarer:

Malin - body spirit soul sa...

Dans är ju grym träning vare sig det är på gymmet eller på en klubb! :)

Malin-Charlotta sa...

Hej Malin!

Ja visst är det, dansa är verkligen jättebra träning! Håller på med min musiklista, den klar till kvällen, tog mer tid än jag trodde :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...