30 januari 2011

Fina referenser för framtida jobb som PT

När mitt praktiska prov var avklarat under min utbildning till Styrketräningsinstruktör på SAFE avslutade min lärare att fråga om framtiden. Han ville gärna se att jag sökte jobb till SATS i Stockholm med honom som referens. Med min livserfarenhet ( som ibland varit full med motvindar) så bar jag på en mogen och ödmjuk inställning till kunder som inte enbart är ute efter att prestera, vilket var något de saknade. Jag tackade och bockade för dom fina orden. Jag hoppas så klart att SATS kommer att dyka upp i Örebro inom snar framtid (SAFE samarbetar nämligen med samtliga SATS- gym i landet) eller att PT-trenden kommer att växa i staden. Under tiden tänker jag hålla utkik på gymmen då jag numera är licensierad Träningsinstruktör och jag även ta åt mig ett fåtal personer som ansvarsfullt vill ha hjälp med sin träning. Faktum är att det specifika arbetet redan har startat med en bekant. Det är oerhört viktigt att hålla kunskapen varm.

Eftersom jag inte kommer att gå PT-delen förens till vintern-2011 dröjer det innan jag kommer att kunna använda mig av de fina referenserna. Jag är väldigt smickrad av erbjudandet och det får mitt självförtroende att växa stort inom min nya yrkesutbildning. När jag står där med en kund framför mig, oavsett mål, ålder eller erfarenhet så tänker jag: Det är det här jag är ämnad till att göra. Det känns så rätt. 

3 kommentarer:

Matilda sa...

Tror att du kommer bli en utomordentligt bra PT, hade jag haft behov av en hade jag definitivt velat ha dig... tror du är en sådan person som förstår och som engagerar sig.
Du kommer förändra mångas liv till det bättre!

Eleven A sa...

När börjar vi?

Malin-Charlotta sa...

Tusen Tack, Matilda. Svarar dig i din blogg.

Hej Eleven A!

Åtar mig endast de som jag är bekant med och ansvarsfullt vill ha hjälp i sin träning. Är heller inte utbildad till PT än. Lycka till med din träning!

M-C

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...