20 januari 2011

Mirakulös läkning

I motvind och medvind, det vänder snabbare än vinden själv. På återbesök hos min kiropraktor Johan idag och behandling av min olycka för en vecka sen väntade. Efter ha vridit och vänt, prövat muskelstyrkan åt alla håll, så konstaterade han att läkningen hade gått över förväntan och en ny behandling inte behövdes. Detta var dels för att skadan inte var så illa som befarat, men också för att jag har gett det 100 % chans till läkning.

Vad har jag då gjort?


*Löptränat och simmat -  de ihopdragna musklerna har fått bra syretillförsel utan belastning.
*Avstått från ALLA vardagliga lyft ( stort tack till en hjälpsam och ödmjuk sambo och ett jobb som anpassat arbetsuppgifterna)
*Undvikit stress vilket påverkar musklerna kring de omfattande områdena.(axelpartierna)
*Rehabiliterings tränat med enkla rörelser utan vikter för röra och även här tillföra syre.
*TillförT saker i vardagen jag mår bra av vilket motverkar att jag går in i en "negativt tänkande ev en depression " (-jag kommer aldrig bli bra osv). Tankens kraft är starkare än vad vi tror.
*Lyssnat på min kropp och haft full fokus på rehabiliteringen.


Det positiva beskedet innebär att jag kan smyga igång med styrketräningen mycket tidigare än väntat, med allra största tillförsikt. Kommer att få ut mycket mer ut av utbildningen som startar imorgon och jag tappar inte så mycket muskelstyrka. Det blir givetvis att starta på låga vikter och känna efter, men efter allt som varit med skador och olyckor är jag så oerhört tacksam för den lätta medvinden som nu blåser åt mitt håll!

Härligt sommarfoto från midsommarfirande i Muskö

2 kommentarer:

Karin - FitnessochHälsa sa...

Vad underbart!
Ha nu så kul på utbildningen!

Malin-Charlotta sa...

Det var en sån lättnad, verkligen skönt med lite medvind!
Första dagen är nu avklarad och jag längtar redan till nästa.

Önskar dig en jättefin helg, Karin!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...