26 januari 2011

86 Övningar på 4 dagar

Jag är glad över att jag styrketränar vilket har gett mig en viss kunskap inom träningsvärlden. Ändå har jag i min hemmamiljö (gymmet) som jag vistats i denna veckan, känt sig som den största nybörjaren. Vi har fått lära oss att visa och instruera 86 övningar blandat med maskiner och fria vikter. Vi ska kunna de arbetande musklerna, ledvinklar och korrekta positioner. Rätta om kunden gör fel och även så klart ge feedback. Det är i det här läget man hör rösten säga: Du kanske inte alltid gjort rätt när du tränat, Malin. Att ge sig själv kritik i detta läget är väldigt nyttigt!

Det är bara att inse att det man hållt på med innan utbildningen, är som att ha passerat genom mellanstadiet. Det är efter det, när man kliver upp ett steg, som allvaret börjar, för att sedan fortsätta resan till nästa kliv. Och nästa. Och nästa. Kunskap ger färdighet och det är något som vi aldrig kommer att kunna få för mycket av, vilken idrott vi än utövar.

2 kommentarer:

Anita sa...

Håller tummarna inför kommande prov. Hela jag är med dig.Jag tror som många andra, att du klarar det!!! Men glöm inte, att om det inte funkar den dagen så finns det ett annat tillfälle när det funkar. Viktigt att tänka på är att det betyder inte att man är dålig utan tänk som så att det var en dåligt vald dag.
Kramis

Malin-Charlotta sa...

Tack kärmor!

Det gick hela vägen!

Kramar dig

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...