15 januari 2011

Lyxiga frukosttips

Yoghurt kan lätt bli enformigt och likaså havregrynsgröt, man använder ofta samma tillbehör och frukosten blir inte den härliga smakupplevelsen man önskar. Denna lördag morgon blandade jag naturell yoghurt tillsammans med lite torkade blåbär och tranbär vilket ger mig en bra dos av antioxidanter. Sedan skivade jag banan och sharonfrukt, vilket ger en god sötma till den lite sura yoghurten. Sharonfrukten har blivit en favorit denna vinter, den innehåller en hel del A-vitamin och C-vitamin och kan enkelt ätas precis som den är! Kan säga att jag aldrig ville min tallrik skulle ta slut denna morgon!

Tyvärr är jag ingen fans av havregrynsgröt, kanske för att jag är uppvuxen på det... Men min bloggvän Karin la i veckan upp flera hälsosamma recept på havregrynsgröt som ni kan läsa om här. Till och med jag blir sugen av hennes foton och val av ingredienser.

Inatt sov jag som en prinsessa inatt med mina öronproppar och 'skygglappar', trots begränsad rörlighet. Känner mig nog lite piggare idag!

2 kommentarer:

Karin - FitnessochHälsa sa...

Kul att du blev inspirerad av gröttipsen! Men din frukost ser minst lika god ut som gröt!

Malin-Charlotta sa...

Ska beställa proteinpulver med chokladsmak nästa gång det är dags och sedan pröva ditt grötrecept!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...