9 januari 2011

Min Dance Digilista Topp 20 År 2010

År 2010 bjöd på fantastiskt fantastiskt bra musikmaterial och nu publicerar jag 20-topp lista för året som varit. Efter många timmar av arbete är jag äntligen klar. Kunde ha valt mera musik som inte slagit i Sverige men tanken är ändå att mina läsare ska känna igen de flesta av hitsen.

Listan bjuder på en hel del överraskningar då jag valt remixer istället för originalen, vilket kan låta helt annorlunda! Så ta er tid och njut, för här har ni den bästa listan för dans 2010!

 1. Kato feat.Jon - Turn the lights off
 2. Rihanna - Only girl in the world
 3. Alex Gaudino - I`m in love
 4. Alexandra Burke feat Pitbull - All night long  (Cahill Club Mix)
 5. Tim Berg - Seek Bromance (vocal edit)
 6. Katy Perry - Firework (Liam Keegan mix)
 7. Rihanna - S&M
 8.a Edward Maya - Stereo Love (Moella Radio Edit)
 8.b Pulsdriver - See the light
 9. Eminen feat Rihanna - Love the way you lie (Offbeat remix) 
10.Taio Cruz - Break your heart 
11.Axwell feat Errol Read - Nothing but love
12.Dresden & Johnston vs John Debo fest Riccio - Keep Faith (Morgan Page Edit) 
13.Afrojack feat Ewa Simons - Take over control
14.Flo Rida feat David Guetta - Club can´t handle me (Jason Parker Club remix)
15.Lady Gaga - Alejandro ( Dave Aude remix)
16. Cheryl Cole - Fight for this love (Cahill remix)
17. Lady Gaga feat Beyonce - Telephone (Kaskade radio remix)
18.Taio Cruz - Dynanmite (Stonebridge remix radio edit)
19. Ne-Yo - Beautiful Monster
20. Edward Maya - This is my life 





12 kommentarer:

Malin - body spirit soul sa...

TACK! Har letat som en tok efter Afrojacks "Take over control"! :)

Malin-Charlotta sa...

Å, den är ju så bra! Detta är ju bara länkar till Youtube dessvärre men om du inte hittar den på nätet, kan jag ordna låtarna till dig. Hör av dig igen isf! :-)

DjHawkeye sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
DjHawkeye sa...

och här är Spotify länken. Tyvärr är det ett par låtar som inte finns i de "rätta" mixarna.

http://open.spotify.com/user/djhawkeye/playlist/1RIhEn0E1JTfL1p5hfCkVc

Malin-Charlotta sa...

Hej Malin!

Tyvärr stödjer inte kommentarfältet HTML-kod så kopiera länkarna i ovanstående inlägg och klistra in i webbläsaren kan du använda hela listan i din dator om så önskas!

MVH

Malin-Charlotta

DjHawkeye sa...

De är jag som är klantig. Klart HTML kod fungerar. Här kommer en klickbar länk till listan för Spotify:

Malins Top20 2010

Malin - body spirit soul sa...

Sökte på Spotify och fick upp den direkt!:) Tack igen!

Malin-Charlotta sa...

Varsegod Malin! Härligt det fungerade :-)

Anna-karin L sa...

Har lyssnat o gått igenom din lista, kul:-) Gillar de flesta låtar, med några få undantag. En del av låtarna är dessutom med på MIN 20 i topp lista, mkt bra:-) Däremot har jag några jag vill lägga till, en del av dem lyssnar jag bara på själv hemma. Vore kul att få en extralista på den musiken du inte tog med oxå:-)
Ska försöka sammanställa en shysst lista inom kort!
Puss fr Anna-karin L

Malin-Charlotta sa...

Hej!

Får se om jag publicerar Topp 20-40. Tog en väldans massa timmar att göra 20-listan :-)men det är också mycket bra låtar som jag hade velat haft med.....

Ska bli kul att få se din lista sen, A-K!

Snökramar i mängder!

linn sa...

TACK för superbra pass! Någon åker in på cykelpasset jag ska instruera ikväll :-) //L

Malin-Charlotta sa...

Kul det föll i smaken, Linn! Listan är inte den färskaste men innehåller bra lite udda remixer och låtar från utlandet som inte slagit så bra i Svedala.

Lycka Till med passet!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...