23 januari 2011

Prestationsångest

Tycker jag har klarat mig bra från energikrävande hjärnspöken. Ända tills nu. Det är söndag och kursens tredje dag och det märks att informationen man klarar av att ta in, börjar begränsas. Man blanda ihop det man lärt sig och tänker på provet som är redan på torsdag. Önskar jag haft månader kvar att plugga och öva så tryggheten i både kunskap och rollen som instruktör hade fått växa in. Prestationsångesten kryper inpå skinnet så nu gäller det att lita på sin förmåga, klappa sig själv på axel och säga: Du klarar det här!

4 kommentarer:

Anna-karin L sa...

Bra tänkt, tjejen! Det verkar som en bisvärm just nu av nya intryck o kunskaper, men allt du behöver kunna på slutprovet kommer att ha flygit in med sitt pollen i bikupan där det blir så fin o näringsfull o vacker honung :-D
..el nåt..en liknelse tagen ur ögonblickets ingivelse, haha! But it makes sense to me, i a f!
Du är ju bäst, gudinnesyster, Puss!

Malin-Charlotta sa...

Inatt har jag drömt om att "inte hitta de rätta orden" på proven. Det är fascinerande hur hjärnan bearbetar när man sover.

Haha, tycker det var en underbar liknelse! Den ska jag tänka på när jag tvivlar på min förmåga att minnas saker jag lärt mig ;-) Var det inte lite lättare när man var yngre...?? ;-)

Saknar dig! Om inget är inplanerat för "Fröken Varmhjärta" vill jag gärna ha med henne på dans fredag.

Kärleksfulla Kramar

Karin - FitnessochHälsa sa...

Jag förstår vad du menar. Det brukar alltid vara så när man sitter i skolbänken och ska lära sig nya saker. Men du ska se att det kommer gå bra för dig att komma ihåg allt!

Malin-Charlotta sa...

Tack Karin!

Inlärningen går verkligen på högsta växeln nu. Tur man bokat en veckas "hemmasemester" när veckan är slut!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...