18 januari 2011

Förtidiga vårtecken

Eftersom det endast är Januari får jag utlysa en varning att detta inte är riktiga vårtecken eftersom de med all sannolikhet kommer att försvinna med den kommande kylan, men de upplevdes faktiskt i sin fulla närvaro idag. Takdropp, vattenpölar, små grässtrån från förra året och stenar i olika kulörer tittade fram under den smälta snön. Tror alla vi väntar på våren nu med dess härliga dofter och sprakande gröna nyanser. Tills dess får vi nöja oss med ett litet, litet smakprov och när jag ser på dessa foton upplever jag:

DSC01160 DSC01157

En smak av sandstrand                               Doft av skog och mossa

DSC01153 

Känslan av mjukt gräs under bara fötter

2 kommentarer:

Malin - body spirit soul sa...

Jag njöt också av alla för tidiga vårtecken imorse under en solig promenad! Härligt!!

Malin-Charlotta sa...

Vad underbart, Malin! Jag har haft vårkänslor hela dagen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...