16 januari 2011

Unna dig riktiga borstar!

Jag har alltid köpt “billighetsvarianter” och det har verkligen fungerat bra, ända till nu. Har trott att borstar/penslar för dyra pengar varit överreklamerat och ett sälj trick att sälja dyrt. Så här i efterhand förstår jag inte hur jag klarat mig utan. Flera av fördelarna är att det går åt mycket mindre rouge, man behöver bara doppa lätt i asken och inte vispa runt den som förut. Sminket hamnar där det ska och flyger inte runt och landar i hela ansiktet och i håret. Nackdelen är för “den lata” att borstarna måste tvättas en gång i veckan med schampo och balsam för att hålla, då de är av äkta hår. Och de kostar en slant.

Min rougeborste som jag fick i julklapp av sambon, priset är 175 kr vilket jag anser är överkomligt. Jag konsumerar inte mycket smink, brukar unna mig en vara varje/varannan månad. Handlar det mesta från MAKE UP STORE, lite dyrare än de “vanliga märkena som man hittar i de flesta affärerna”, men man får bra hjälp med färger och framförallt sitter sminket en hel danskväll där ansiktet är fullt med blänkande svettpärlor.

 DSC00882DSC00823

Denna månad blev det en matt brun ögonskugga från MAKE UP STORE. Kostar 140 riksdaler. 

DSC01135 DSC01146

2 kommentarer:

Anna-karin L sa...

Just det, har borstar som hållit i flera år som är av äkta hår, helt överlägsna syntetisar. Haha, kortet på paketet ser ut som en finlandsfärja på ingång i mörkret!

Puss!

Malin-Charlotta sa...

Helt överlägset!

Och du har helt rätt i "Finlandsfärjan"! Det tänkte jag inte på! Haha!

Söndagskramar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...