28 juli 2012

Att våga träna mer avklädd

"För att jag älskar min kropp och för att jag är stolt över det jag åstadkommer med min träning. För att jag är kär i muskler och i den inre och yttre hälsan som skapas i varje träningspass. För att jag har ett eget val att leva mitt liv precis så som jag vill leva det" 

Hemma i Sverige igen efter ha tränat i gymmet på Kreta i 33 graders inomhus utan vare sig fläkt eller ac. Där finns inget alternativ, det är så lite kläder på som gäller. Idag när jag gästade gymmet funderade jag inte ens, jag bara valde att göra likadant för det får mig att må bra och känna mig så stark. Jag tränar helt enkelt bättre. Visst gav det en och annan blick " för det är inte så man klär sig när man är bland folk" men jag valde att inte bry mig. Jag var där för min skull och ingen annans.

Och idealet då, hur ser det ut för att man ska kunna träna mindre påklädd? Ja, vad än andra försöker inbilla dig så är det bara du som bestämmer! Inget är fel att göra, gör det som känns bäst för dig! Och vill du inte gå så långt som jag och köra med sport-bh, prova shorts! Det är så skönt dessa sommartider att släppa benen ut på grönbete i gymhallen!!


18 kommentarer:

Annie sa...

Du är toksnygg! Det är alltid du själv som bestämmer vad som är rätt för dig - andra kommer alltid att ha åsikter. Vad, hur och när man än gör saker.

Det viktiga är att göra det man trivs med och att stå för det man gör.

Jag önskar jag trivts att köra i bara topp, men de känns lite avklätt. Dock är shorts stående, trivs bäst i shorts och ett avslappnat luftigt linne. Plus att jag ser när musklerna spänner i det :p

Natti sa...

Min dotter på 5 år tycker att jag ska träna i bara sport-bh som de gör på de zumba dvdna som jag tränar med. Men även om jag är hemma så har jag svårt för det, men kanske en dag.
Första gången jag tittar in här. Trevlig blogg du har.

BillyPancho sa...

Det ser väldigt bra ut =)

Jag har inga problem med lättkläddhet på gymmet, tja kanske inte nakenhet dådå (min skalle är kanske inte tillräcklig frigjord för det, hahah), men visst är det trevligt att se fina kroppar exponeras =).


Skulle själv kunna tänka mig att köra utan tröja, men vet att det inte är "normalt", så behåller den på.
Det enda jag själv möjligtvis har emot "lättkläddhet" är kanske att det kanske kladdar ner utrustning om man blir svettig etc. Jovisst torkar man av osv, men ändå. Fast å andra sidan hjälper ju inte kläder speciellt bra att suga upp svetten heller, men visst hjälper syntetkläder till att låta kroppen andas bort svetten.

Hur som haver kör på och do your thing, som sagt åsikter finns det alltid gott om! =)

klara sa...

Helt rätt tänkt Malin. Folk får tycka vad de vill och om de nu tittar lite extra så är det säkerligen för att du är så snygg!

klara sa...

Helt rätt tänkt Malin! Och om folk nu tittar lite extra så är det för att du är så snygg!!

Viktkamp sa...

snygging =) Vi skrev om samma sak igår =) Lite skoj! Kram

LinaTriathlet sa...

DU ser grym ut! Snyggt vältränad!

Malin-Charlotta sa...

Oj vad svar det kommit här! Tack alla för fina komplimanger, de suger jag åt mig!

Annie, jag ler stort när jag läser ditt svar, "ser musklerna när jag spänner dom"! Visst sker det ett litet extra adrenalin påslag i dessa ögonblick ;-) Och shorts är urskönt! Ska köpa flera :)

Malin-Charlotta sa...

Hej & Välkommen Natti! Var sak har sin tid och det är ju inte heller allas grej att träna mer eller mindre avklädd. Men man kan prova och se hur det känns!

Nu ska jag titta in hos dig!

Malin-Charlotta sa...

Tack Christer!

Och visst håller jag med dig om svett, det är än viktigare att torka av när man har mindre kläder på sig, det finns ju inget som tar emot.

Malin-Charlotta sa...

Tusen tack Lina, Klara & Emma!

Ni är toppen allesammans!

Malin-Charlotta sa...

Aha, nu blir jag nyfiken, Emma, ska titta in hos dig ;-)

Malin sa...

Snygg-Malin!! Helt rätt, gör det du känner för!
Lite lustigt hur det är egentligen. På 90-talet skulle man visa magen, ju mer man visade ju coolare var man men nu ska man helst inte höra det. Härligt när man inte följer alla trender utan gör det man själv vill.

Anna Leonardsson sa...

Fan vad bra du är. När jag får en killen body så ska jag pumpa på gymmet i bara sport-BH med dig :D

Matilda sa...

Jag har också tänkt på det där. Ibland, när ingen ser, kan jag lyfta på linnet och titta på magen när jag springer. Jag blir motiverad av att se hur musklerna rör på sig, framför allt vid löpning. Jag har sagt att när jag är i den formen jag vill vara i, då ska jag skippa linnet och jogga i sportBH, oavsett vad dom andra säger. Visserligen så tränar jag på jobbet så de jag möter i sådanna fall är ju kollegor men det kan vara lika illa det i vissa fall. På internationella kvinnodagen, den 8 Mars 2013, bör vi alla kvinnor ta steget och våga!

Malin-Charlotta sa...

Det har du rätt i Malin, 90 talet var helt annorlunda. Vi tar tillbaka den trenden tycker jag!

Malin-Charlotta sa...

Heja! Heja Anna!!!!!

Malin-Charlotta sa...

Varför vänta, Matilda? Gör det nu!

Och visst är det så att man blir grymt inspirerad när man ser musklerna arbeta. Jag brukar slänga en blick på låren och vaderna när jag cyklar. Mastigt! Och magen tränas bäst bar, även när den " fallit ur" en aning nu de senaste veckorna pga mindre intensivt magfokus i träningen ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...