10 februari 2013

Det är lite amazing

Jag har hittat tillbaka till bänkpressen, denna gång inte som huvudidrott utan som kompletterande träning. Efter mitt SM och mina skador jag ådrog mig, försvann glädjen till sporten. Men lite oväntat, så har den smugit sig tillbaka under vintern!

Jag kör två pass i veckan och där jag ökar antal reps med 1-2 vid varje träning. När jag är uppe i 12 x 3 på en vikt, ökar jag 2,5 kilo (tex 42.5 kg till 45 kg) , gör så många jag klarar - tex 7 st x 3 - varav jag nästa pass gör 8 x 3 osv. När jag sedan är uppe på 12 x 3 med den nya vikten, ökar jag igen.

Träningen tar lite tid, men det är också meningen och upplägget passar mig exemplariskt. Kroppen och musklerna hinner med, jag behåller god teknik och får framgång (oftast) i alla pass vilket ger gott självförtroende.

Snart, är jag faktiskt uppe på min SM- vikt, det är bara 2-3 veckor kvar om allt flyter. Det känns lite amazing. 


12 kommentarer:

Saras Träningsblogg sa...

Wow du är grym! Vilken härlig blogg du har :)

Malin-Charlotta sa...

Tack Sara! Vad glad jag blir! Ska titta in hos dig :)

LinaTriathlet sa...

Tokigt stark är du! You´re amazing!!

Sanna sa...

Hej! Jag har själv fått diagnosen utmattningssyndrom, magkatarr, IBS och lite annat skräp... Vad kul att se en blogg som kan inspirera mot en ny livsstil just nu bär jag jobbar på att återhämta mig. Tack!

Malin sa...

Kul att du hittat tillbaka till bänkpressen, o grattis till framgångarna.
Självklart är DU amazing!

Malin-Charlotta sa...

Tack fina Lina!! Mitt mål just nu är att bli starkare!

Anonym sa...

Coolt! :) Sofia M.

Uppochhoppa sa...

Vilken smart taktik, något att kopera för de som vill bli starka, det ser jag det. Härligt med nytändning igen, det är så skönt när den kmmer tillbaka. Känslan!

Malin-Charlotta sa...

Välkommen Sanna! Fint jag kan inspirera dig, det finns en väg tillbaka, även om den kan kännas krokig. Ska titta in hos dig så får vi prata lite mer. Vi har säkert en del gemensamt.

Malin-Charlotta sa...

Ja, det är roligare än jag någonsin kunnat ana! Tack Hjärtat!

Malin-Charlotta sa...

Eller hur, Sofia ;)

Malin-Charlotta sa...

Taktiken fungerar super på mig, även om den tar tid (bra tålamods träning) så den lånar jag gärna ut!

och Känslan är så bra!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...