14 mars 2011

Nu åkte du på storstryk!


Vilken känsla, så som jag har kämpat och slitit tre pass i veckan under dessa helvetes veckor sen starten! Undrat många gånger vad jag sysslar på med, men för att inte tappa konditionen nu när jag håller upp med löpningen, var inte alternativen många. Det var bara att sätta sig på spinningcykeln. Ni har kunnat läsa om min kamp och ångest inför passen och jag kan ärligt säga att det inte har varit med glädje jag skavt sadel.

Men så idag, kom den där vinnarkänslan. Känslan av att orka, att jobba med kroppen i ett samarbete som krossade cykeln totalt. Hade ingen skyhög intensitet under min pulszon som låg i 40 minuter, utan det var just känslan som vann. Jag hade ork kvar när klockan stannat och jag orkade ligga och trycka på närmare 90 % de sista 10 minuterna trots att svetten forsade nedför pannan för att irriterat ligga och killa på nästippen. Yes vad jag krossade dig, din hemska lilla spinningcykel. Nu längtar jag till nästa match!

Total tid: 55 minuter
Intensitet: 40 minuter med snitt 82 % av maxpuls

3 kommentarer:

Matilda sa...

Övning ger färdighet, nu är det bara att mata på och fortsätta.
Keep it up!

Karin - FitnessochHälsa sa...

Åh vilken härlig känsla det måste ha varit! Starkt jobbat!!!

Malin-Charlotta sa...

Tack Karin! Det var en härlig känsla!

Å Matilda, we keep it up..!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...