20 mars 2011

Proteindrink med fruktcoctail


Prövade en annorlunda och mycket god mix idag efter mitt träningspass. Som grädde på moset kan jag delge er informationen att cellerna i musklerna är som mest öppna och mottagliga upp till 40 minuter efter avslutat pass. Drinken ska alltså tas för att optimera muskeltillväxten och återhämtningen inom de 40 minuterna. Källa till den faktan är min utbildning till Träningsinstruktör på SAFE.

1 dl Whey 100 jordgubb
2 dl laktosfri mjölk
1 dl vatten
1/2 burk fruktcocktail
I med ingredienserna i Blendern och på full effekt i någon minut. Frågar mig hur jag gjorde innan jag köpte denna 'måste ha' pryl i köket? Goda hemmaproducerade proteindrinkar hade hur som inte skapats!

4 kommentarer:

Malin sa...

Jag har aldrig druckit proteindrinkar tidigare men började faktiskt i helgen då jag fick hem några prover på Holistics proteinpulver. Choklad tyckte jag bäst om, så jag tänkte ge det en chans :) Får se om det händer något med återhämtningen!

Malin-Charlotta sa...

Jag brukar ta varannan choklad och varannan jordgubb när jag beställer. Whey 100 också den enda jag hittat som är laktosfri. Jag tar dock inte en 'drink' efter varje pass, beror på intensitet.

Ska bli intressant om du tycker det blir någon sikillnad!

Frida sa...

Om du är laktosintollerant och har känslig mage kan jag varmt rekommendera ett protein som heter Sun Warrior Vanilj som är ett protein som utvinns ur råris och är helt vegetabiliskt, lättsmält och bara naturliga råvaror. Det är verkligen supergott att blanda smoothies och återhämtningsdrink på. Blanda med rismjölk, en banan kanske lite raw kakao, super gott!! Magen gillart!

Malin-Charlotta sa...

Oj vilket bra tips! Jag har hållit upp med proteinet ett tag nu, för magen gillart inte. Kanske dock det här kan vara något för mig, låter bra med naturliga råvaror tycker jag!Helt i min smak :-)

Tack Frida!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...